Το Catherine διαφέρει από όποιοδήποτε άλλο παιχνίδι. Δεν είναι ότι πρέπει να σώσετε τον κόσμο, να σώσετε μια πριγκίπισσα ή να σκοράρετε σφαγιάζοντας κόσμο. Αντιθέτως, πρόκειται για έναν συνηθισμένο άντρα που βρίσκεστε πάνω από το κεφάλι του...
Το σενάριο......Αυτός ο τύπος, ο Vincent, είναι ένας ήσυχος, γλυκομίλητος άνθρωπος που φοβάται να αντιμετωπίσει καταστάσεις και αρνείται να πάρει τον έλεγχο των γεγονότων που αλλάζουν την πορεία της ζωής του. Κατά τη διάρκεια της ημέρας, ο Vincent προσπαθεί να βγάλει νόημα από τα ρομαντικά του καμώματα τα οποία οδηγούν σε φόβο και απόγνωση. Τη νύχτα, αυτή η απόγνωση μεταφράζεται σε αποτρόπαιους εφιάλτες στους οποίους ο Vincent σκαρφαλώνει σε έναν όλο και πιο περίπλοκο πύργο από συναισθήματα. Θα μαντέυατε ποτέ ότι το Catherine είναι ένα puzzle game υπό τέτοιες προϋποθέσεις; Αν και, δεν είναι κλασικό puzzle game.
Τόσο η ιστορία του Catherine όσο και το gameplay είναι τόσο τονωτικά που σας επιτρέπουν να μοιράζεστε την αυξανόμενη αφύπνιση του Vincent καθώς προσπαθεί να βρει ισορροπία στη ζωή του και να μείνει ζωντανός στα τρομακτικά όνειρά του. Η δυσκολία του παιχνιδιού μπορεί να αποδειχθεί αποθαρρυντική, καί η διάσπαρτη κάμερά του, καί οι ιδιορυρθμίες του ελέγχου που καμιά φορά εμποδίζουν τη διασκέδαση, αλλά αν έχετε τις σωστές ποσότητες κουράγιου και σθένους, το Catherine θα σας ανταμείψει με μια ασυνήθιστη εμπειρία που δε θα ξεχάσετε.
Ο Vincent δεν είναι ο τυπικός Ήρωας. Δεν τον ενδιαφέρουν τα μεγαλεία. Αν τον ενδιέφερε κάτι αυτό θα ήταν να κρατήσει τα πράγματα όπως ακριβώς είναι: Ευδοκιμεί σε ισχύουσες καταστάσεις. Η κοπέλα του, Katherine (με "Κ") θέλει να παντρευτεί, μια προσδοκία που ο Vincent δύσκολα ασπάζεται, είτε εσωτερικά είτε εξωτερικά. Αντιμέτωπος με μια απόφαση που κσαλύτερα να μην έπαιρνε, ο Vincent χαλαρώνει στο αγαπημένο του bar. Το Stray Sheep, όπου συναντά μια άλλη κοπέλα, την Catherine (με "C"). Η Catherine είναι το ακριβώς αντίθετο της Katherine. Είναι ζωηρή και εύθυμη ενώ η Katherine είναι προσγειωμένη και συγκεντρωμένη. Η μια αντιπροσωπεύει τη χαρά και την ελευθερία και η άλλη την άνεση και τη δέσμευση.
Μετά από αυτή τη γοητευτική συνάντηση, ο Vincnent ξυπνά το επόμενο πρωί--με αυτή δίπλα του στο κρεββάτι. Έτσι, από νηφάλια που ήταν η ζωή του, διαταράσσεται από αυτή τη ζωηρή γυναίκα που σύντομα αποδεικνύεται ότι έχει σοβαρό πρόβλημα ζήλιας. Καλύτερα να μη με απατήσεις--του είπε--ποιος ξέρει τι μπορεί να συμβεί; Και ο Vincent πέτρωσε από αυτή την απειλητική στάση--ενώ εξακολουθεί να του κινεί την περιέργεια η άφθονη φυσική της ενέργεια--και αδρανοποιήθηκε από φόβο.
Το μεγαλύτερο μέρος της ιστορίας αφηγείται μέσα από ελκυστικά anime cutscenes που κάνουν εξαιρετική δουλειά στο να μεταφέρουν τις ανησυχίες του Vincent. Όχι μόνο πρέπει να προσπαθήσει να μη συναντηθούν οι δυο γυναίκες, αλλά πρέπει να καταλάβει και τις αντικρουόμενες επιθυμίες του. Στις πιο αγχώδης στιγμές, η κάμερα ζουμάρει σε κοντινό, δείχνοντας την εκνευρισμένη έκφρασή του και τις σταγόνες του ιδρώτα να στάζουν κάτω από το πρόσωπό του. Αργότερα στο παιχνίδι, η εξάντληση του Vincent φαίνεται έντονα καθώς ξεκουράζει το κεφάλι του στο τραπέζι ενώ οι κολλητοί του, του εκφράζουν τις ανησυχίες τους. Μια σκηνή στην οποία η Katherine απρόσμενα χτυπά την πόρτα του διαμερίσματός του, ξεσπά με περισσότερη ένταση από ότι προσφέρουν τα περισσότερα παιχνίδια με 10 λεπτά γιγαντιαίων εκρήξεων και καταδιώξεις αυτοκινήτων.Το cast που περιλαμβάνει τα φωνητικά έχει ταλέντο και κάνει ακόμα πιο πιστευτούς τους χαρακτήρες. Η μεταφορά είναι περιστασιακά μονοκόμματη τη στιγμή που ο ηθοποιός πρέπει να συγχρονίσει τα λόγια του με την κίνηση των χειλιών που δημιουργήθηκαν για το πρωτότυπο Ιαπωνικό voice-over.
Αλλά ο ηθοποιός Troy Baker, εκφράζει χωρίς καθόλου κόπο τις εναλλαγές της διάθεσης του Vincent μεταξύ κόπωσης και τρόμου, χωρίς αυτό να φαίνεται ακραία κακόηχο. Το Catherine είναι μια μελέτη του χαρακτήρα, αλλά είναι είναι και περισσότερο απορροφητικό από τα περισσότερα παιχνίδια. Ο Vincent είναι αγαπητός και άνθρωπος και νοιάζεστε για την πορεία του. Θέλετε να βρει την κατεύθυνσή του.
Το Catherine είναι μια δουλειά της ίδιας ομάδας που έχτισε τα Persona role-playing games. Αν και το Catherine δεν είναι RPG, αν έχετε παίξει παιχνίδια της Persona θα δείτε ότι κάποια στοιχεία θα σας φανούν γνωστά. Συγκεκριμένα, η μέρα είναι μοιρασμένη σε δυο διαφορετικές μερίδες. Όσο ο Vincent είναι ξύπνιος, περιφέρεστε στο The Stray Sheep bar. Εδώ, μπορείτε να μιλήσετε με φίλους αλλά και αγνώστους στους θαλάμους και στο μπαρ. Οι ηλικιωμένοι δίδυμοι εκεί, έχουν κάποια αινιγματικά σχόλια για εσάς--για παράδειγμα "Would you like to speak to Lindsay?","Would you like to speak to Martha?"--, καί δελτία ειδήσεων στην τηλεόραση, καί συζητήσεις με θέματα τοπικών φόνων που φαίνεται να έχουν άμεση σχέση με τους στοιχειωμένους εφιάλτες του Vincent.
Επίσης λαμβάνεται γραπτά μηνύματα στο κινητό σας και από τις δυο κυρίες - σε αναμονή. Ανοίγοντας ένα μήνυμα από την Katherine, συνοδεύεται από ένα ψυθιριστό ξεφύσημα, ενώ όταν ανοίγετε ένα μήνυμα από την Catherine, πετάγεται ένα κουδουνιστό γελάκι. Αυτές οι ενέργειες, αποτελούν τον γυναικείο χαρακτήρα αποτελεσματικά, μαζεύοντας ολόκληρη την προσωπικότητά τους (και την αντίληψη του Vincent για αυτές) μέσα σε μια και μόνο ατάκα. Αλλά μη συλλογίζεστε πάνω από αυτά τα κείμενα μόνο, όταν τα διαβάζετε μπορείτε να απαντήσετε κιόλας επιλέγοντας μέσα από μια σειρά έτοιμων φράσεων.
Το πως ανταποκρίνεστε σε αυτά τα κείμενα και τι επιλογές κάνετε κατά τη διάρκεια άλλων ευκαιριών, επηρεάζουν ένα είδος morality meter (μέτρο ηθικής). Δεν είναι το τυπικό καλό εναντίον κακού μέτρου που βρίσκετε σε άλλα παιχνίδια, αντιθέτως, μοιάζει με ελευθερία εναντίον τάξης.
Χαοτικής άποψης είναι ο τύπος των απαντήσεων που αρέσουν στην Catherine κι αυτά που αρέσουν στην Katherine είναι τύπου πειθαρχίας. Σε αυτό που συμβάλει το morality meter είναι στο πως αντιδρά ο Vincent σε συγκεκριμένες περιπτώσεις ενδιάμεσα από τα cutscenes-και επίσης βοηθά στον καθορισμό ενός από τα πολλαπλά endings του παιχνιδιού. Το γραφικό με το αγγελάκι/διαβολάκι που πετάγεται όλη την ώρα λόγω του meter είναι αρκετά ενοχλητικό. Παρ' όλα αυτά, ανανεώνεται για να βλέπετε τι ιδέες μπορείτε να πράξετε μεταξύ καλού και κακού για να δέχεστε λιγότερο άσχημες συμπεριφορές. Ο Vincent μπορεί να απατά, αλλά δεν είναι κακός αλλά δεν είναι και αθώος.
Τα περισσότερα παιχνίδια επικεντρώνονται στην αντιθετική ηθική και το κάνουν να φαίνεται εύκολο το να ακολουθείς μια πορεία καλού ή κακού, απλά επιλέγεις να είσαι ένα από τα δυο και επιλέγεις δράσεις οι οποίες φυσικά δίνουν και το ανάλογο boost στο meter προς αυτήν την κατεύθυνση. Το Catherine δεν είναι τόσο ευθύ και σαν αποτέλεσμα μπορείτε να απαντήσετε με ειλικρίνεια από το να ακολουθήσετε απλά το παιχνίδι.
Οι φόβοι του Vincent εμφανίζονται όταν ζαλισμένος επιστρέφει στο σπίτι από το The Stray Sheep bar. Τότε ξεκινά το δεύτερο σκέλος της ημέρας, οι εφιάλτες του Vincent. Στους εφιάλτες του, κουβαλά ένα μαξιλάρι, φορά μόνο το μποξεράκι του και έχει κέρατα από κριάρι στο κεφάλι του. Στην αρχή κάθε ονείρου, εμφανίζεται μισός πρόβατο, μισός άνθρωπος μπροστά από έναν πύργο από τούβλα. Σκοπός σας είναι να να σκαρφαλώσετε ως την έξοδο που βρίσκεται στην κορυφή, σπρώχνοντας ή τραβώντας τα τούβλα ρυθμίζοντάς τα έτσι ώστε να δημιουργήσετε έναν διάδρομο. Ακούγεται απλό; Μετά από τα επίπεδα γνωριμίας, γίνεται τρομακτικό. Τα επίπεδα είναι χωρισμένα σε τέτοια θέματα όπως "Inquisition" και "Prison of Despair". Μηχανές βασανιστηρίων, σύμβολα του πλανήτη Άρη και του πλανήτη Αφροδίτη κρέμονται από γεμάτες αίμα προεξοχές. Πρόβατα που βελάζουν προσκολλώνται σε ογκόλιθους πάγου καθώς στροβιλίζονται μέσα στον τεράστιο θάλαμο, φωτιζόμενο από τα βιτρό παράθυρα του.
Δεν είναι μόνο η ατμόσφαιρα που θα σας κάνει να σκαρφαλώσετε σε αυτούς του πύργους. Οι γρίφοι είναι τόσο καλά στημένοι, που κάθε ένας είναι πιο δύσκολος από τον άλλο μέχρι να καταλάβετε πως πρέπει να ρυθμίσετε τους λίθους για να φτάσετε στην έξοδο. Πρέπει να ξεκινήσετε από χαμηλά ή και αρκετά συχνά μερικά βήματα πιο μπροστά, πράγμα που δεν είναι και εύκολο αλλά δε θα σας πάρει και όλες τις ώρες του κόσμου μέχρι να τα βγάλετε πέρα. Από τον πύργο πέφτουν σιγά σιγά κομμάτια που σας δεσμεύουν στο να κινήστε συνεχώς. Συλλέγετε μαξιλάρια που χρησιμοποιούνται σαν continues μιας και θα συναντήσετε ένα με δυο checkpoints Μέχρι να φτάσετε στον προορισμό σας και μπορείτε να αναιρέσετε ένα συγκεκριμένο αριθμό κινήσεων. Αλλά ακόμα και τότε, στη medium και hard δυσκολία, το Catherine είναι πολύ δύσκολο. Σε γρίφους που θα συναντήσετε αργότερα θα είναι αρκετά δύσκολοι ώστε να σας εξουθενώσουν, με λίθους από πάγο που γλιστράνε στις άκρες, βόμβες που είναι λόγος για να κάνουν κοντινούς λίθος να θρυμματίζονται και λίθοι τέρατα που σας κατασπαράζουν αν κρεμαστείτε από αυτούς. Ποιο είναι το συναίσθημα που θα λάβετε σαν εμπειρία καθώς παίζετε; Πανικός!
Και αυτό είναι όταν παίζετε τα standard επίπεδα. Τα ending chapter boses θα σας τρομάξουν περισσότερο, απειλώντας σας να σας καρφώσουν με πιρούνια ή ρίχνοντας καρδιές επάνω σας που αλλάζουν το χειρισμό σας. Αυτού του είδους τα boss levels, γυρνούν την κάμερα στον χώρο ώστε να σας επιτρέπουν να παρακολουθείτε την τερατογέννεση να σας κυνηγά στον πύργο. Αυτά τα πόστα παίζονται σύμφωνα με τη δική σας προοπτική για να αντιμετωπίσετε τυχόν βλάβες του παιχνιδιού, τέτοιου είδους απολαύσεις δεν μπορούν να φανούν από μια άχρηστη τοποθεσία της κάμερας. Ακόμα και στα standard στάδια, η κάμερα μπορεί να φανεί ενοχλητική, τη στιγμή που ο Vincent μπορεί να σκαρφαλώσει πίσω από λίθους και να γίνει αρκετά δύσκολο ή και ακατόρθωτο να το δείτε, ακόμα και αν μετατοπίσετε την κάμερα στο χώρο όσο μπορεί. Ο χειρισμός επίσης, μπορεί που και που να σας σταθεί εμπόδιο. Γενικότερα λειτουργεί αρκετά καλά, αλλά αν ο Vincent είναι στη μέση μιας animation σκηνής, ίσως να μην μπορέσει να ανταποκριθεί άμεσα στο πάτημα του πλήκτρου σας. Όταν βιάζεστε, μπορεί να μετακινηθείτε σε διαφορετικό λίθο από αυτόν που θέλατε εξ' αρχής. Το αποτέλεσμα της πρόκλησης μερικές φορές είναι εξουθενωτικό. Εάν βρείτε το Catherine υπερβολικά δύσκολο, να το παίξετε καλύτερα στο easy, αν και το easy δεν σαν να πηγαίνετε βόλτα στο πάρκο και ίσως να κολλήσετε σε ένα επίπεδο στη μέση ενός stage. Θα πρέπει να το παρατήσετε και να γυρίσετε στο The Stray Sheep bar γιατί μόνο εκεί μπορείτε να αλλάξετε τη δυσκολία του επιπέδου.
Βέβαια στο Catherine, η σκληρή δουλειά ανταμείβεται. Όταν ο Vincent πλησιάζει πιο κοντά στον προορισμό του, ακούγεται ένα καμπανάκι που σημάνει τον ερχομό του θριάμβου του. Αφού φτάσει στην κορυφή, ξεσπά σε κλάματα-το ίδιο κι εσείς. Οι γρίφοι είναι σατανικοί αλλά όχι απροσπέλαστοι και λύνοντας τους πιο δύσκολους αισθάνεστε πιο έξυπνοι. Βάσει του πόσο γρήγορα ανεβήκατε, του πόσο χρυσό μαζέψατε κατά τη διάρκεια και άλλα παρόμοια, μπορείτε να δείτε τα αποτελέσματα καθώς λαμβάνεται αντίστοιχα χάλκινο, ασημένιο ή χρυσό μετάλλιο. Πριν προχωρήσετε στο επόμενο επίπεδο, μπαίνετε σε ένα γεμάτο φουαγιέ με ανθρωπόμορφα πρόβατα όπου μπορείτε να κάνετε save και να πάρετε μια ανάσα. Ποια είναι αυτά τα πρόβατα; Γιατί επιμένουν ότι αυτά είναι νορμάλ κι εσείς το τέρας; Εν τέλει συνδέετε τον πραγματικό κόσμο με αυτόν στα όνειρά σας. Πριν φύγετε από την ασφαλή περιοχή για να πάτε στον επόμενο πύργο, εισέρχεστε σε κλειστοφοβικές ομολογίες όπου μια απόκοσμη φωνή σας αναγκάζει να απαντήσετε σε ένα ερώτημα πριν συνεχίσετε. Αυτές οι ερωτήσεις επηρεάζουν το freedom/Order meter, και ξανά, επειδή δεν υπάρχει ξεκάθαρη απάντηση ίσως να χρειαστεί να απαντήσετε με τη δική σας ειλικρίνεια. Κάποιες από αυτές τις ερωτήσεις τίθενται ευθέως (είναι πιο εύκολο να αγαπάς ή να αγαπιέσαι;). Άλλες είναι γελοίες (Θα έκανες σεξ με ένα φάντασμα αν ήταν αρκετά ελκυστικό;).
Ένα καλό είναι το ότι αν κάνετε reload ένα stage ξανά, οι ερωτήσεις θα είναι διαφορετικές, δίνοντάς σας την εντύπωση ότι υπάρχουν χιλιάδες από αυτές. Άλλο ένα καλό, ένα γράφημα σε σχήμα πίτας σας δείχνει πως απάντησαν άλλοι παίκτες.
Υπάρχουν περισσότερα στο Catherine από ένα απλό single player campaign. Αν κερδίσετε αρκετά χρυσά μετάλλια (όχι και τόσο εύκολο), ξεκλειδώνετε ένα μικρής διάρκειας αλλά υστερικό competitive mode. Είναι κρίμα να υπάρχει αυτό το εμπόδιο για να ξεκλειδώσετε αυτή τη λειτουργία γιατί έχει πολύ υψηλά standards διότι είναι αρκετά δύσκολο να βρείτε τρόπους για να εμποδίσετε τον αντίπαλό σας ενώ αγωνίζεστε στον ίδιο πύργο. Και για να γίνει η διαδικασία ακόμη πιο παράλογη, ο εκφωνητής προσφέρει παράξενες προτάσεις (Οι παίκτες τώρα, απαγορεύεται να χρησιμοποιούν τη λέξη "the" σε αυτόν τον γύρο). Αλλά αυτά τα χαζά είναι η εξαίρεση στο Catherine, αντίθετα με τον κανόνα.
Το Catherine δεν προκαλεί μόνο τον συντονισμό του χεριού και του ματιού σας αλλά προκαλεί επίσης την ευφυΐα και τα συναισθήματά σας.
Πλεονεκτήματα
Αλλά ο ηθοποιός Troy Baker, εκφράζει χωρίς καθόλου κόπο τις εναλλαγές της διάθεσης του Vincent μεταξύ κόπωσης και τρόμου, χωρίς αυτό να φαίνεται ακραία κακόηχο. Το Catherine είναι μια μελέτη του χαρακτήρα, αλλά είναι είναι και περισσότερο απορροφητικό από τα περισσότερα παιχνίδια. Ο Vincent είναι αγαπητός και άνθρωπος και νοιάζεστε για την πορεία του. Θέλετε να βρει την κατεύθυνσή του.
Το Catherine είναι μια δουλειά της ίδιας ομάδας που έχτισε τα Persona role-playing games. Αν και το Catherine δεν είναι RPG, αν έχετε παίξει παιχνίδια της Persona θα δείτε ότι κάποια στοιχεία θα σας φανούν γνωστά. Συγκεκριμένα, η μέρα είναι μοιρασμένη σε δυο διαφορετικές μερίδες. Όσο ο Vincent είναι ξύπνιος, περιφέρεστε στο The Stray Sheep bar. Εδώ, μπορείτε να μιλήσετε με φίλους αλλά και αγνώστους στους θαλάμους και στο μπαρ. Οι ηλικιωμένοι δίδυμοι εκεί, έχουν κάποια αινιγματικά σχόλια για εσάς--για παράδειγμα "Would you like to speak to Lindsay?","Would you like to speak to Martha?"--, καί δελτία ειδήσεων στην τηλεόραση, καί συζητήσεις με θέματα τοπικών φόνων που φαίνεται να έχουν άμεση σχέση με τους στοιχειωμένους εφιάλτες του Vincent.
Επίσης λαμβάνεται γραπτά μηνύματα στο κινητό σας και από τις δυο κυρίες - σε αναμονή. Ανοίγοντας ένα μήνυμα από την Katherine, συνοδεύεται από ένα ψυθιριστό ξεφύσημα, ενώ όταν ανοίγετε ένα μήνυμα από την Catherine, πετάγεται ένα κουδουνιστό γελάκι. Αυτές οι ενέργειες, αποτελούν τον γυναικείο χαρακτήρα αποτελεσματικά, μαζεύοντας ολόκληρη την προσωπικότητά τους (και την αντίληψη του Vincent για αυτές) μέσα σε μια και μόνο ατάκα. Αλλά μη συλλογίζεστε πάνω από αυτά τα κείμενα μόνο, όταν τα διαβάζετε μπορείτε να απαντήσετε κιόλας επιλέγοντας μέσα από μια σειρά έτοιμων φράσεων.
Το πως ανταποκρίνεστε σε αυτά τα κείμενα και τι επιλογές κάνετε κατά τη διάρκεια άλλων ευκαιριών, επηρεάζουν ένα είδος morality meter (μέτρο ηθικής). Δεν είναι το τυπικό καλό εναντίον κακού μέτρου που βρίσκετε σε άλλα παιχνίδια, αντιθέτως, μοιάζει με ελευθερία εναντίον τάξης.
Χαοτικής άποψης είναι ο τύπος των απαντήσεων που αρέσουν στην Catherine κι αυτά που αρέσουν στην Katherine είναι τύπου πειθαρχίας. Σε αυτό που συμβάλει το morality meter είναι στο πως αντιδρά ο Vincent σε συγκεκριμένες περιπτώσεις ενδιάμεσα από τα cutscenes-και επίσης βοηθά στον καθορισμό ενός από τα πολλαπλά endings του παιχνιδιού. Το γραφικό με το αγγελάκι/διαβολάκι που πετάγεται όλη την ώρα λόγω του meter είναι αρκετά ενοχλητικό. Παρ' όλα αυτά, ανανεώνεται για να βλέπετε τι ιδέες μπορείτε να πράξετε μεταξύ καλού και κακού για να δέχεστε λιγότερο άσχημες συμπεριφορές. Ο Vincent μπορεί να απατά, αλλά δεν είναι κακός αλλά δεν είναι και αθώος.
Τα περισσότερα παιχνίδια επικεντρώνονται στην αντιθετική ηθική και το κάνουν να φαίνεται εύκολο το να ακολουθείς μια πορεία καλού ή κακού, απλά επιλέγεις να είσαι ένα από τα δυο και επιλέγεις δράσεις οι οποίες φυσικά δίνουν και το ανάλογο boost στο meter προς αυτήν την κατεύθυνση. Το Catherine δεν είναι τόσο ευθύ και σαν αποτέλεσμα μπορείτε να απαντήσετε με ειλικρίνεια από το να ακολουθήσετε απλά το παιχνίδι.
Οι φόβοι του Vincent εμφανίζονται όταν ζαλισμένος επιστρέφει στο σπίτι από το The Stray Sheep bar. Τότε ξεκινά το δεύτερο σκέλος της ημέρας, οι εφιάλτες του Vincent. Στους εφιάλτες του, κουβαλά ένα μαξιλάρι, φορά μόνο το μποξεράκι του και έχει κέρατα από κριάρι στο κεφάλι του. Στην αρχή κάθε ονείρου, εμφανίζεται μισός πρόβατο, μισός άνθρωπος μπροστά από έναν πύργο από τούβλα. Σκοπός σας είναι να να σκαρφαλώσετε ως την έξοδο που βρίσκεται στην κορυφή, σπρώχνοντας ή τραβώντας τα τούβλα ρυθμίζοντάς τα έτσι ώστε να δημιουργήσετε έναν διάδρομο. Ακούγεται απλό; Μετά από τα επίπεδα γνωριμίας, γίνεται τρομακτικό. Τα επίπεδα είναι χωρισμένα σε τέτοια θέματα όπως "Inquisition" και "Prison of Despair". Μηχανές βασανιστηρίων, σύμβολα του πλανήτη Άρη και του πλανήτη Αφροδίτη κρέμονται από γεμάτες αίμα προεξοχές. Πρόβατα που βελάζουν προσκολλώνται σε ογκόλιθους πάγου καθώς στροβιλίζονται μέσα στον τεράστιο θάλαμο, φωτιζόμενο από τα βιτρό παράθυρα του.
Δεν είναι μόνο η ατμόσφαιρα που θα σας κάνει να σκαρφαλώσετε σε αυτούς του πύργους. Οι γρίφοι είναι τόσο καλά στημένοι, που κάθε ένας είναι πιο δύσκολος από τον άλλο μέχρι να καταλάβετε πως πρέπει να ρυθμίσετε τους λίθους για να φτάσετε στην έξοδο. Πρέπει να ξεκινήσετε από χαμηλά ή και αρκετά συχνά μερικά βήματα πιο μπροστά, πράγμα που δεν είναι και εύκολο αλλά δε θα σας πάρει και όλες τις ώρες του κόσμου μέχρι να τα βγάλετε πέρα. Από τον πύργο πέφτουν σιγά σιγά κομμάτια που σας δεσμεύουν στο να κινήστε συνεχώς. Συλλέγετε μαξιλάρια που χρησιμοποιούνται σαν continues μιας και θα συναντήσετε ένα με δυο checkpoints Μέχρι να φτάσετε στον προορισμό σας και μπορείτε να αναιρέσετε ένα συγκεκριμένο αριθμό κινήσεων. Αλλά ακόμα και τότε, στη medium και hard δυσκολία, το Catherine είναι πολύ δύσκολο. Σε γρίφους που θα συναντήσετε αργότερα θα είναι αρκετά δύσκολοι ώστε να σας εξουθενώσουν, με λίθους από πάγο που γλιστράνε στις άκρες, βόμβες που είναι λόγος για να κάνουν κοντινούς λίθος να θρυμματίζονται και λίθοι τέρατα που σας κατασπαράζουν αν κρεμαστείτε από αυτούς. Ποιο είναι το συναίσθημα που θα λάβετε σαν εμπειρία καθώς παίζετε; Πανικός!
Και αυτό είναι όταν παίζετε τα standard επίπεδα. Τα ending chapter boses θα σας τρομάξουν περισσότερο, απειλώντας σας να σας καρφώσουν με πιρούνια ή ρίχνοντας καρδιές επάνω σας που αλλάζουν το χειρισμό σας. Αυτού του είδους τα boss levels, γυρνούν την κάμερα στον χώρο ώστε να σας επιτρέπουν να παρακολουθείτε την τερατογέννεση να σας κυνηγά στον πύργο. Αυτά τα πόστα παίζονται σύμφωνα με τη δική σας προοπτική για να αντιμετωπίσετε τυχόν βλάβες του παιχνιδιού, τέτοιου είδους απολαύσεις δεν μπορούν να φανούν από μια άχρηστη τοποθεσία της κάμερας. Ακόμα και στα standard στάδια, η κάμερα μπορεί να φανεί ενοχλητική, τη στιγμή που ο Vincent μπορεί να σκαρφαλώσει πίσω από λίθους και να γίνει αρκετά δύσκολο ή και ακατόρθωτο να το δείτε, ακόμα και αν μετατοπίσετε την κάμερα στο χώρο όσο μπορεί. Ο χειρισμός επίσης, μπορεί που και που να σας σταθεί εμπόδιο. Γενικότερα λειτουργεί αρκετά καλά, αλλά αν ο Vincent είναι στη μέση μιας animation σκηνής, ίσως να μην μπορέσει να ανταποκριθεί άμεσα στο πάτημα του πλήκτρου σας. Όταν βιάζεστε, μπορεί να μετακινηθείτε σε διαφορετικό λίθο από αυτόν που θέλατε εξ' αρχής. Το αποτέλεσμα της πρόκλησης μερικές φορές είναι εξουθενωτικό. Εάν βρείτε το Catherine υπερβολικά δύσκολο, να το παίξετε καλύτερα στο easy, αν και το easy δεν σαν να πηγαίνετε βόλτα στο πάρκο και ίσως να κολλήσετε σε ένα επίπεδο στη μέση ενός stage. Θα πρέπει να το παρατήσετε και να γυρίσετε στο The Stray Sheep bar γιατί μόνο εκεί μπορείτε να αλλάξετε τη δυσκολία του επιπέδου.
Βέβαια στο Catherine, η σκληρή δουλειά ανταμείβεται. Όταν ο Vincent πλησιάζει πιο κοντά στον προορισμό του, ακούγεται ένα καμπανάκι που σημάνει τον ερχομό του θριάμβου του. Αφού φτάσει στην κορυφή, ξεσπά σε κλάματα-το ίδιο κι εσείς. Οι γρίφοι είναι σατανικοί αλλά όχι απροσπέλαστοι και λύνοντας τους πιο δύσκολους αισθάνεστε πιο έξυπνοι. Βάσει του πόσο γρήγορα ανεβήκατε, του πόσο χρυσό μαζέψατε κατά τη διάρκεια και άλλα παρόμοια, μπορείτε να δείτε τα αποτελέσματα καθώς λαμβάνεται αντίστοιχα χάλκινο, ασημένιο ή χρυσό μετάλλιο. Πριν προχωρήσετε στο επόμενο επίπεδο, μπαίνετε σε ένα γεμάτο φουαγιέ με ανθρωπόμορφα πρόβατα όπου μπορείτε να κάνετε save και να πάρετε μια ανάσα. Ποια είναι αυτά τα πρόβατα; Γιατί επιμένουν ότι αυτά είναι νορμάλ κι εσείς το τέρας; Εν τέλει συνδέετε τον πραγματικό κόσμο με αυτόν στα όνειρά σας. Πριν φύγετε από την ασφαλή περιοχή για να πάτε στον επόμενο πύργο, εισέρχεστε σε κλειστοφοβικές ομολογίες όπου μια απόκοσμη φωνή σας αναγκάζει να απαντήσετε σε ένα ερώτημα πριν συνεχίσετε. Αυτές οι ερωτήσεις επηρεάζουν το freedom/Order meter, και ξανά, επειδή δεν υπάρχει ξεκάθαρη απάντηση ίσως να χρειαστεί να απαντήσετε με τη δική σας ειλικρίνεια. Κάποιες από αυτές τις ερωτήσεις τίθενται ευθέως (είναι πιο εύκολο να αγαπάς ή να αγαπιέσαι;). Άλλες είναι γελοίες (Θα έκανες σεξ με ένα φάντασμα αν ήταν αρκετά ελκυστικό;).
Ένα καλό είναι το ότι αν κάνετε reload ένα stage ξανά, οι ερωτήσεις θα είναι διαφορετικές, δίνοντάς σας την εντύπωση ότι υπάρχουν χιλιάδες από αυτές. Άλλο ένα καλό, ένα γράφημα σε σχήμα πίτας σας δείχνει πως απάντησαν άλλοι παίκτες.
Υπάρχουν περισσότερα στο Catherine από ένα απλό single player campaign. Αν κερδίσετε αρκετά χρυσά μετάλλια (όχι και τόσο εύκολο), ξεκλειδώνετε ένα μικρής διάρκειας αλλά υστερικό competitive mode. Είναι κρίμα να υπάρχει αυτό το εμπόδιο για να ξεκλειδώσετε αυτή τη λειτουργία γιατί έχει πολύ υψηλά standards διότι είναι αρκετά δύσκολο να βρείτε τρόπους για να εμποδίσετε τον αντίπαλό σας ενώ αγωνίζεστε στον ίδιο πύργο. Και για να γίνει η διαδικασία ακόμη πιο παράλογη, ο εκφωνητής προσφέρει παράξενες προτάσεις (Οι παίκτες τώρα, απαγορεύεται να χρησιμοποιούν τη λέξη "the" σε αυτόν τον γύρο). Αλλά αυτά τα χαζά είναι η εξαίρεση στο Catherine, αντίθετα με τον κανόνα.
Το Catherine δεν προκαλεί μόνο τον συντονισμό του χεριού και του ματιού σας αλλά προκαλεί επίσης την ευφυΐα και τα συναισθήματά σας.
Πλεονεκτήματα
- Συναρπαστική, προσωπική ιστορία
- Ασυνήθιστα, προκλητικοί γρίφοι
- Ασυνήθιστο morality system που δεν έχει να κάνει με καλό και κακό
- Η συνεχής αίσθηση της επείγουσας ανάγκης ενισχύει τόσο την ιστορία όσο και το gameplay
- Φανταστική χρήση των ηχητικών εφέ και της μουσικής
Μειονεκτήματα
- Υπερβολικές απαιτήσεις για το ξεκλείδωμα
- επιπρόσθετων modes
- Περιοδικά προβλήματα της κάμερας και του χειρισμού
- Υψηλός έως εκφοβιστικός δείκτης δυσκολίας
Πηγή: gamespot.com
No comments:
Post a Comment