Φοβού την Alma...!
Το Artificial Intelligence (A.I) του παιχνιδιού είναι σαφώς αναβαθμισμένο, σε σχέση τόσο με τους πρηγούμενους τίτλους όσο και με άλλα FPS. Οι στρατιώτες της Amarcham φαίνεται να έχουν επίγνωση της κάθε κατάστασης, κινούνται άρτια στο χώρο και χρησιμοποιούν κατά κόρον κάλυψη κάτι που κάνει το παιχνίδι ελαφρώς πιο δύσκολο ακόμα και στα ευκολότερα επίπεδα.
Πριν από περίπου έξι χρόνια, κυκλοφόρησε ο πρώτος τίτλος της σειράς F.E.A.R. με το σύνολο των gamers να έχει εντυπωσιαστεί αρκετά. Ένα πρωτότυπο σενάριο σχετικά αλλά και έντονο μεταφυσικό στοιχείο, κάτι που σε FPS είχαμε να δούμε πολύ καιρό. Φέτος το καλοκαίρι, μετά από μια μικρής διάρκειας αναμονή, σχεδόν ενός έτους, κυκλοφόρησε ο τρίτος τίτλος της σειράς, το F.E.A.R. 3 ή αλλιώς F.3.A.R.
Σενάριο
Όσοι έχετε ασχοληθεί με τον πρώτο τίτλο του παιχνιδιού, θα δείτε ότι πρωταγωνιστικό ρόλο έχει αποκτήσει πλέον και ο Point Man, ένας γενετικά μεταλλαγμένος στρατιώτης, καθώς σε ηγετικό ρόλο, εμφανίζεται ο Paxton Fettel, αδελφός του Point Man. Η ιστορία ξεκινά λίγους μήνες μετά το φινάλε του F.E.A.R. 2, όπου η Alma, μια παραφυσικά οντότητα που στο διάβα της σπέρνει την καταστροφή, μένει έγκυος από τον Becket! Βασικός στόχος των πρωταγωνιστών στο F.3.A.R. είναι να εμποδίσουν τη γέννηση αυτού του παιδιού, που όσο εύκολο κι αν ακούγεται, άλλο τόσο δεν είναι, αφού βρίσκονται αντιμέτωποι με τις υπερφυσικές δυνάμεις της Alma καθώς επίσης και με τους στρατιώτες της Armacham, της εταιρείας που μέσω των πειραμάτων της δημιούργησε την Alma.
Gameplay
Μπορείται να χειριστείτε τόσο τον Point Man όσο και τον Praxton μέσα στο παιχνίδι, κάτι που προσδίδει βάθος στο gameplay και όχι ως συνήθως κάτι κοινότυπο. Θα το δούμε όμως αργότερα.
Αν και το σενάριο δεν είναι καθόλου φιλικό προς τους νέους παίκτες - δυστυχώς - αφού δεν παρουσιάζει καμία σύνοψη των προηγούμενων τίτλων, πράγμα που σημαίνει ότι θα δυσκολευτείτε πολύ μέχρι να βγάλετε άκρη με την υπόθεση αν δεν έχετε παίξει τους προηγούμενους τίτλους.
Σαν ένα γραμμικό FPS ως επί το πλείστον παιχνίδι το F.3.A.R., οι μάχες του λαμβάνουν χώρα σε περιορισμένης έκτασης πίστες, χρησιμοποιώντας δε μια μεγάλη γκάμα όπλων. Ίσως να χρειαστεί να εγκαταλείψετε τον οπλισμό χειρός σε κάποιες περιπτώσεις και να χειριστείτε κάποιου είδους τεθωρακισμένη στολή που από την εμφάνισή της θυμίζει τον κόσμο του Mechwarrior! Αν και η υλοποίησή της είναι χρήσιμη (ιδίως η δύναμη πυρός της), δυστυχώς όμως η χρήση της μπορέι να γίνει για μικρό χρονικό διάστημα στο παιχνίδι.
Το Artificial Intelligence (A.I) του παιχνιδιού είναι σαφώς αναβαθμισμένο, σε σχέση τόσο με τους πρηγούμενους τίτλους όσο και με άλλα FPS. Οι στρατιώτες της Amarcham φαίνεται να έχουν επίγνωση της κάθε κατάστασης, κινούνται άρτια στο χώρο και χρησιμοποιούν κατά κόρον κάλυψη κάτι που κάνει το παιχνίδι ελαφρώς πιο δύσκολο ακόμα και στα ευκολότερα επίπεδα.
Κάτι που ίσως σας δυσαρεστήσει στο F.3.A.R. είναι το κλίμα τρόμου, ένα στοιχείο του παιχνιδού που λείπει σε σχέση με τους δυο παλαιότερους τίτλους. Η σειρά έγινε γνωστή για το παραφυσικό της σενάριο και τις συχνές σκηνές τρόμου. Ακολουθώντας το ίδιο μοτίβο, το F.3.A.R. παραμένει τρομακτικό όμως η αίσθηση του φόβου και οι σκηνές τρόμου που είχατε συνηθίσει είναι αισθητά μειωμένες τόσο από άποψη συχνότητας όσο και από έντασης. Αρνητικό στοιχείο είναι επίσης η συνεχής αναζήτηση πυρομαχικών, τα οποία είναι ελάχιστα σε κάθε πτώμα και καταναλώνονται γρήγορα, ειδικά στα μεγαλύτερα επίπεδα δυσκολίας.
Νωρίτερα αναφερθήκαμε στους δυο χαρακτήρες του παιχνιδιού. Οι διαφορές μεταξύ τους είναι αρκετά μεγάλες, σε σημείο να αλλάζουν εντελώς το gameplay του παιχνιδιού. Ο Point Man είναι ο "κλασικός" στρατιώτης ενός FPS. Μπορεί να χρησιμοποιήσει κανονικά όπλα, αρκετά εμπόδια για κάλυψη καθώς και να ενεργοποιήσει το χιλιοπαιγμένο πλέον στα FPS slow motion προκειμένου να ανταπεξέλθει σε δύσκολες καταστάσεις. Έχει δε την ικανότητα να αντέχει αρκετά από τα εχθρικά πυρά.
Τα πράματα αλλάζουν αρκετά όμως στην περίπτωση του Paxton. Αν και δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει όπλα, ο Paxton μπορεί να χρησιμοποιήσει ενέργεια, η οποία εκλύεται από τα χέρια του και προκαλεί αρκετή ζημιά στους αντιπάλους του. Σκοτώνοντας κάποιον εχθρό, μπορείτε να συλλέξετε την ψυχή του, αποκτώντας περισσότερη ενέργεια.
Γραφικά και Ήχος
Η μηχανή γραφικών όπως και τα γραφικά του F.3.A.R. σίγουρα δεν αντικατοπτρίζει παιχνίδι του 2011. Μπορεί να ξεχνάτε την ποιότητα των γραφικών λόγω του gameplay και το στοιχείο του τρόμου, αλλά αργά η γρήγορα θα αντιμετωπίσετε υποδεέστερα textures και περιβάλλοντα στα οποία λείπει αρκετά η λεπτομέρεια. Τα πανομοιότυπα στοιχεία των εχθρών σας, ακόμα και οι υπερφυσικές οντότητες δεν τρομάζουν ούτε εντυπωσιάζουν. Ο φωτισμός σώζει κάπως την κατάσταση αλλά δεν είναι αρκετός για να καλύχει την απλότητα σχεδιασμού του παιχνιδιού.
Ο ήχος πάλι κυμαίνεται σε ελαφρώς καλύτερα επίπεδα. Οι εχθρικές κραυγές και βρισιές των εχθρών σας καθώς και οι πυροβολισμοί καταφέρνουν να ανεβάσουν την ένταση της μάχης, ενώ τα ηχητικά εφε, όπως η φωνή του Paxton όταν σας συμβουλεύει είναι αρκετά για να σας κάνουν να ανατριχιάσετε.
Πλεονεκτήματα
- Πιστό κλίμα του F.E.A.R.
- Εξαιρετική μηχανή στο co-op Campaign
- Πρωτότυπα multiplayer modes
- Ικανοποιητική A.I.
- Υποτυπώδες σενάριο
- Μειωμένες σκηνές τρόμου
- Προβηλματικά γραφικά
- Περιορισμένος αριθμός παικτών στο multiplayer
Στοιχεία παιχνιδιού
- Format: PC, PS3, Xbox 360
- Είδος: FPS
- Εκδότης: Warner Bros Interactive
- Ανάπτυξη: Day 1 Studios
- Διάθεση: Zegetron (210-6856000)
- Παίκτες: 1-4
- Απαιτήσεις: 2GB RAM, Επεξεργαστής Core2Duo στα 2.4GHz ή AMD Athlon 64 X2 4800+, Κάρτα γραφικών 512ΜΒ, Χώρος στον σκληρό δίσκο 10GB
- Κυκλοφορία: 24/6/2011
- Επίσημο Site: www.whatisfear.com
Πηγή: www.gameworld.gr
F.3.A.R - Video Review
No comments:
Post a Comment