Friday, July 8, 2011

Dungeon Siege III - Review


Γίνε ο απόλυτος Dungeon Crawler

Σε ένα action role playing game, τα λαμπερά λάφυρα θα μπορούσαν να το κάνουν ακόμα πιο συναρπαστικό. Όταν υπάρχει η διαρκής εξέλιξη του κάθε χαρακτήρα από τα κουρέλια που φορά στα χαμηλότερα level σε μια αστραφτερή πανοπλία κι ένα ξίφος τόσο κοφτερό που θα μπορούσε να κομματιάσει με ένα χτύπημα το κεφάλι ενός μεγαλειώδους τέρατος, τότε μιλάμε για το Dungeon Siege III που έχει αυτά ακριβώς τα χαρακτηριστικά.
Αν λοιπόν στα ενδιαφέροντά σας είναι το να ανοίγετε σεντούκια θησαυρού και να σπάζετε κουτιά και πυθάρια, αυτό είναι το είδος του RPG που θα σας γεμίσει. Το αν θα σας καλύψει και στα υπόλοιπα μέρη του σαν RPG αυτό είναι ένα δευτερεύον θέμα.

Το Dungeon Siege III σηματοδοτεί ένα ξεκίνημα της σειράς με διάφορους τρόπους. Προφανώς είναι που η σειρά Dungeon Siege εμφανίζεται σε κονσόλες παιχνιδιών (εκτός του PSP που είχε εμφανιστεί το 2006), και οι PC gamers θα νοιώσουν το κεντρί αμέσως για την ανάπτυξη του multiplatform. Ο χειρισμός και τα στοιχεία του interface που φαίνονται να είναι καλά σε μια κονσόλα δεν είναι απαραίτητο να υπάρχουν αντίστοιχα και για το πληκτρολόγιο/ ποντίκι ενός PC. Αν διανοηθούμε τη διάσημη χρηστικότητα της εστίασης που έχει η σειρά Dungeon Siege, είναι κάτι ασυνήθιστο.
Δεν είναι η μόνη αλλαγή για τα χειρότερα στο Dungeon Siege III, και δεν εννοώ ότι το παιχνίδι δεν είναι διασκεδαστικό με το δικό του τρόπο. Είναι κάτι παραπάνω από ικανοποιητικό όταν σκαλίζεις γιγάντιες αράχνες και αρματωμένους στρατιώτες και να κάνεις μικροκλοπές αντικειμένων από τα πτώματά τους. Αλλά αυτή η φουρνιά της σειράς έχει ξεφύγει και αν δεν εξελισσόταν στον κόσμο του Ehb δε υα καταλαβαίνατε ότι πρόκειται για το Dungeon Siege.
Στα προηγούμενα Dungeon Siege δεν ξόδεψαν τόσο χρόνο για να πλάσουν μια περίπλοκη ιστορία. Το Dungeon Siege III όμως ανατρέπει τα γεγονότα από αυτή την άποψη. Θα ξοδέψετε αρκετό χρόνο συζητώντας με άλλους χαρακτήρες, μαθαίνοντας για τον κυρίως κακοποιό Jeyne Kassynder και για τις κακόφημες πολιτικές συγκρούσεις του Βασιλείου. Η πλοκή είναι αρκετά απλή: πρέπει να νικήσετε τη δύστροπη γυναίκα και να ανακτήσετε τη δύναμή σας στη λεγεώνα. Εκεί που προσπαθεί να υπερέχει το Dungeon Siege III, είναι στο στοιχείο της επιλογής. Μιας και είναι στη μόδα των μοντέρνων πλέον RPG, οι επιλογές σας στους διαλόγους μπορούν να σας δώσουν περισσότερα σίγουρα στοιχεία στην ιστορία του παιχνιδιού, συμπεριλαμβανομένων και τις τύχες των πρωτευόντων και δευτερευόντων χαρακτήρων. Σε προκαθορισμένα χρονικά διαστήματα, και κατά τη διεξαγωγή, το παιχνίδι αναδιπλώνετε μέχρι  τα αποτελέσματά του φτάσουν σε εναπόθεση των περιλήψεων ακολουθούμενο από ελκυστικές καστανόχρωμες και χρυσόχρωμες σταθερές εικόνες. Αυτά τα χρονικά αφηγούνται με μεγάλο κύρος από έναν αφηγητή με τραχεία φωνή, σαν να ήταν ένα παραμύθι που περνούσε από γενιά σε γενιά εδώ και χρόνια.
Αλίμονο αν μόνο το παραμύθι άξιζε για τη σοβαρότητα του Dungeon Siege III. Ξεκινάτε με έναν από τους τέσσερις χαρακτήρες, όπου ο καθένας τους έχει διαφορετικές σχέσεις με τη Λεγεώνα και διαφορετικούς δεσμούς με το παρελθόν του Ehb. Διάλογοι και άλλα στοιχεία της ιστορίας διαφέρουν βάσει αυτών των στοιχείων τόσο όσο και οι επιλογές διαλόγων που θα κάνεται κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού, και είναι εύκολο να εκτιμήσετε η ιστορία αναστρέφεται και αλλάζει κατά την πορεία του παιχνιδιού. Αλλά, οι μηχανικές περιπλοκές που ασκούνται δεν είναι απαραίτητες για μια ιστορία. Το Dungeon Siege III δεν έχει αρκετή προσωπικότητα για να δώσει το βάρος των αποφάσεων που απαιτείται. Σπαταλάτε πολύ χρόνο στο να ακούτε για την εκδίκηση που θέλει να πάρει ο Jeyne Kassynder, αλλά πολύ σπάνια γίνεστε μάρτυρας αυτής. Υπάρχουν πολλές οικείες αναμνήσεις αλλά κανένα συναισθηματικό τράβηγμα που να σας φέρει μέσα στην ανάμνηση, κανένα flash back σκηνή, κανένα μουσικό συνθηματικό, καμία στιγμή απόλυτης ησυχίας. Κατανάλωσε το Dungeon Siege III τόσο χρόνο για να αναπτύξει τον αξέχαστο ρόλο των χαρακτήρων; Μπορεί η διακλάδωση της ιστορίας να είχε επιτυχία αλλά όταν στο Dungeon Siege II χρειαζόταν πάνω από 40 ώρες – περισσότερες από αρκετές για να υφάνεις μια μπάλα από νήμα – στο Dungeon Siege III θα χρειαζόσασταν περίπου 12 ώρες και κάτι για να τελειώσετε το παιχνίδι.
Εάν είστε fan του Dungeon Siege, πιθανότατα δεν θα ασχοληθείτε σε αυτή τη σειρά με το να αφηγείστε μια ιστορία έτσι κι αλλιώς. Στην πραγματικότητα, θα εκπλαγείτε από το πόσο πολύ προσπαθεί το παιχνίδι να ακολουθήσει τα χωρίς νόημα και αμέτρητα κλικ του ποντικιού σας. Αν και προφανώς, θα ασχοληθείτε περισσότερο με η δράση και τα λάφυρα που θα σηκώνετε κάθε φορά (loot) από τα πτώματα που θα αφήνετε πίσω σας, και σε αυτό το βασικό επίπεδο, το Dungeon Siege III επιτυγχάνει το στόχο του.
Αν είστε τύπος που προτιμά κοντινές αποστάσεις για μάχη, τότε τα σπαθιά του Lucas θα σας βοηθήσουν σε αυτό. Εάν πάλι μάχεστε από απόσταση, προτιμήστε την Katarina και τα υπερδύναμα τουφέκια της. Ανάμεσα στους τέσσερις χαρακτήρες που μπορείτε να διαλέξετε, σίγουρα θα βρείτε κάποιον της αρεσκείας σας, αν και οι θαυμαστές της σειράς θα χάσετε την ελευθερία στο να ονομάσετε ή να διαλέξετε όνομα κατά τη δημιουργία του χαρακτήρα που επιλέξατε.
Και αργότερα σέρνεστε μέσα σε κρύπτες, διατρέχετε μέσα από δάση, καταστρέφετε σκελετούς, αράχνες και ότι άλλο τέρας μπορεί να βρεθεί σε ένα τέτοιο παιχνίδι φαντασίας. Η δράση κορυφώνεται κάθε φορά με μια σειρά από μάχες με ‘αρχηγούς’ όπως Μάγους που μετακινούνται τηλεπαθητικά, πολεμοκάπηλους Warlocks και τέρατα με τρομακτικά πλοκάμια. Είναι διασκεδαστικές μάχες – αν και αρκετά δύσκολες διότι απαιτούν κάποια εμπειρία στη χρήση των δυνάμεων του κάθε χαρακτήρα, αλλά αρκετά σπάνια για να ματαιώσετε κάποια αποστολή.
Εν τέλει, έχετε τη δυνατότητα έξι επιθετικών δυνάμεων: τρεις για κάθε τύπο επίθεσης. Κάθε τύπος σας αφήνει να έχετε διαφορετικό ρόλο – συνήθως long-range VS short-range – και τρεις από αυτές τις δυνάμεις μπορείτε να τις εκτελέσετε μέσα από αυτόν τον τύπο. Επίσης, έχετε δυνατότητα αμυντικών δυνάμεων, και όσο ανεβαίνετε επίπεδο, απορροφάτε πόντους σε παθητικά μπόνους για προσωπικές ικανότητες, τόσο όσο και για το συνολικό όφελος. Αυτό ακούγεται πιο μπερδεμένο από ότι φαίνεται. Στην πραγματικότητα, αποκρούετε τις στάνταρ επιθέσεις και ανατρέπετε ή μπλοκάρετε όταν ενίοτε αλλάζετε τύπο μάχης και εξαπολύετε δυνάμεις για να διαλύσετε το πλήθος, για να θεραπεύσετε τον εαυτό σας ή να στείλετε ένα fiery jackal για να κάνει τη βρώμικη δουλειά για εσάς. Υπάρχει αρκετή ρευστότητα σε κονσόλες, αλλά σε PC δεν είναι τόσο πολύ στρωμένο όσο θα ελπίζατε για το Dungeon Siege.
Στα περισσότερα RPG, όπως και στις προηγούμενες σειρές του Dungeon Siege, κλικάρεις στο στόχο που επιθυμείς να επιτεθείς. Στο Dungeon Siege III, η αυτόματη στόχευση δε συντονίζεται με τον δείκτη του ποντικιού, οπότε πρώτα πρέπει να έχετε μπροστά σας το στόχο.
Νομίζεται ότι μπορείτε να πάρετε τα λάφυρα (loot) τόσο απλά, η να κλικάρετε ένα σεντούκι θησαυρού για να το ανοίξετε; Εδώ πρέπει να βρίσκεστε αρκετά κοντά και να πατήσετε ένα πλήκτρο. Καθώς ανατρέπετε ή μπλοκάρετε, είναι πολύ φυσικά και άνετα να το κάνετε με ένα χειριστήριο, όσον αφορά μια κονσόλα, αλλά ο τρόπος με τον οποίο λειτουργεί σε ένα PC είναι δυσλειτουργικό και μακριά από την πραγματικότητα. Και αν δεν σας αρέσουν όπως είναι τα πλήκτρα αντιστοιχισμένα στο πληκτρολόγιο, δυστυχώς, δεν μπορείτε να τα αλλάξετε.
Αυτό δεν είναι το μόνο σημείο στο οποίο το Dungeon Siege III υστερεί και είναι το χειρότερο της σειράς του. Καθώς στα προηγούμενα παιχνίδια της σειράς μπορούσες να μαζέψεις ένα party τεσσάρων ατόμων και άνω ενώ πλέον στο DSIII έχεις μόνο την ελάχιστη δυνατότητα των δύο ατόμων σε single player campaign. (Αλλά για να είμαστε δίκαιοι, μπορείτε να αντικαταστήσετε τον συνοδό σας στο παιχνίδι με τους άλλους που υπάρχουν διαθέσιμοι μόλις τους αντιμετωπίσετε). Δεν μπορείτε να χειριστείτε κανέναν στο party σας, παρά μόνο αυτόν που έχετε διαλέξει στην αρχή του παιχνιδιού.
Ευτυχώς, κάποια στάνταρ της σειράς του παιχνιδιού έχουν διατηρηθεί, όπως το seamless kingdom. Το DSIII είναι μια συλλογή από διαδρόμους και στενά dungeons, αλλά δεν υπάρχουν loading σκηνές που να τους χωρίζουν. Κάθε τόσο, το παιχνίδι ια κάνει load δεδομένα κάτι που σημαίνει ότι η υγιής περιήγησή σας θα γίνει λίγο πιο αργή και θα προχωρείτε λίγο πιο αργά για μερικές στιγμές αλλά τέτοιες παύσεις είναι σύντομες και δεν εμποδίζουν στην εξέλιξη του παιχνιδιού.
Δυστυχώς, η κάμερα του DSIII καθώς διασχίζει τα στενά dungeons γίνεται επίμονη και κατ’ επέκταση γίνεται βαρετό το παιχνίδι. Μπορεί να βρεθείτε στριμωγμένος σε μια γωνία από ένα undead horde και η κάμερα ζουμάρει σε ένα σημείο που μόνο να σας βοηθήσει δε θα μπορεί γιατί είναι πάνω από το κεφάλι σας. Ξαφνικά θα έχετε έναν ακούσιο θάνατο. Τέτοιου είδους λάθη της κάμερας δεν είναι συνεχόμενα, αλλά μπορούν να γίνουν αρκετά ενοχλητικά.
Dungeon Siege III - Gameplay Video


Η μεγαλύτερη οπτική απόλαυση στο DSIII είναι να βλέπεις την κύρια σταδιακή ανάπτυξη των χαρακτήρων με ποιο ενδιαφέροντα armors. Ο αρχικός εξοπλισμός της Anj ali δεν αξίζει σχεδόν τίποτα, αλλά θα είναι απολαυστικό να βλέπετε τη διδάσκαλο των στοιχείων της φύσης με μια απειλητική περικεφαλαία στην τελευταία ώρα του παιχνιδιού. Το περιβάλλον είναι σκοτεινό και βαθύ όταν βρίσκεστε σε ένα dungeon και φωτεινό μπροστά σε σπινθηροβόλα θέα, αλλά υπάρχει μεγάλη ποικιλία στο να κρατήσετε το ταξίδι σας όσο γίνεται πιο ζωντανό. Μια δυσοίωνη κρύπτη δείχνει ακόμα πιο κακιά από ένα μανουάλι με πράσινες φλόγες. Απίστευτα τεράστιες ρίζες φυτρώνουν από τα νερά ενός στάσιμου βάλτου. Κρυστάλλινα μονοπάτια και διάδρομοι από ένα αρχαίο ορυχείο νάνων φαίνονται ισχνά, ωστόσο, δεν υπάρχουν τα απαραίτητα στοιχεία γραφικών που θα σας κάνουν να αναφωνίσετε με δεός για την ομορφιά τους. Το παιχνίδι έχει κάνει τη δουλειά του, και κάθε τόσο - κατά τη διάρκεια ενός κοντινού πλανου με έναν σαμάνο ντυμένο με το πολύχρωμο κουστούμι του για παράδειγμα - θα σας δείχνει κάτι που είναι άξιο θαυμασμού.
Το soundtrack έχει κάνει την υποχρεούσα ευθύνη του, τα θέματά του συχνά θυμίζουν μουσική από το The Matrix και άλλωτε παραπέμπει αργά σε Τσαϊκόφσκι, αλλά σπάνια ξεχωρίζει από μόνη της.
Αν έχετε κουραστεί να έχετε μόνο έναν σύντροφο/ συνοδό στο πλευρό σας, μπορείται να καλέσετε κάποιον για τοπική συνεργασία ή μπορείτε να καλέσετε ακόμα τρεις για online συνεργασία. Πολλά dungeon crawler παιχνίδια δραστηριοποιούνται με το να προστίθενται φίλοι ή ξένοι στο ίδιο παιχνίδι και το DSIII δεν αποτελεί εξαίρεση.
Κάψτε τους εχθρούς σας καθώς ο Lucas ρίχνεται μέσα σε ένα σωρό από αράχνες και η Katarina τις ξαποστέλνει με τα διπλά της shotguns. Αλλά το παιχνίδι συνεργασίας έχει κάποια εκτελεστικά ελαττώματα τα οποία έχουν όριο έφεσης. Ένα από αυτά είναι η κάμερα, η οποία αναγκάζει τους παίκτες να είναι πάντα συγκεντρωμένοι μαζί, ακόμα και όταν παίζουν online. Επίσης έχει και μια τάση να μετακινήται σε σημεία που οριοθετούν την εμφανιζόμενη περιοχή, και δεν είναι αστείο όταν δέχεσαι πύρινες σφαίρες που δεν μπορείς να τις δεις να έρχονται μέχρι να πέσουν επάνω σου. Και αν ξεκινήσεις να παίξεις σε κάποιου άλλου το campaign δεν θα μπορείς να πάρεις τον χαρακτήρα σου παρά μόνο θα έχεις αυτόν που είναι ήδη συνοδός αυτού που έχει ξεκινήσει το παιχνίδι. Καθώς δεν θα παίρνεις καθόλου πόντους εμπειρίας (xp), ικανότητες (skills), ή λάφυρα (loot) για τον κόπο που έκανες.
Με το DSIII, ίσως να περιμένατε ένα παιχνίδι που υπάρχει εδώ και εννέα χρόνια περιπέτειας από όταν ξεκίνησε. Αντί για αυτό, παίρνετε ένα μικρό σχετικά και απλό dungeon crawler παιχνίδι με καμία φιλοδοξία για κάτι παραπάνω. Για τα δικά του δεδομένα, το DSIII είναι καλό, αν πάρουμε τα στάνταρ. Πατάς ένα κουμπί, ρίχνεις κάποια μαγεία και κερδίζεις κάποια λάφυρα για τον κόπο σου. Σε αυτό το παιχνίδι το να μαζέυεις χρυσό από λάφυρα είναι σα να βρέχει δεκάρες από τον ουρανό και λόγω του ότι μπορείς να μετατρέψεις άχρηστα αντικείμενα σε νομίσματα απευθείας από το το παράθυρο που εμφανίζεται το inventory σου, δε θα χρειαστεί ποτέ να αφήσεις κάποιο αντικείμενο στο έδαφος μέσα στο δάσος ή κάπου μακριά για να χρειαστεί να γυρίσεις και να το σηκώσεις.
Δε θα χρειαζόταν να παίξετε τα προηγούμενα δυο παιχνίδια της σειράς για να καταλάβαιτε που είναι η αποτυχία σε αυτό το παιχνίδι της σειράς Dungeon Siege. Ακόμα και αν τα έχετε παίξει, σίγουρα θα απογοητευτείτε με το πως έχουν αφαιρέσει τα ξεχωριστά στοιχεία του παιχνιδιού σε σχέση με τα δυο προηγούμενα παιχνίδια. Δεν θα απογοητευτείτε παίζοντας το Dungeon Siege III, απλώς, όταν τελειώσει το παιχνίδι δε θα έχετε να θυμάστε τίποτα από αυτό.

Πλεονεκτήματα
  • Η ομαλή ροή των λάφυρων θα σας κρατήσει στο να προχωρήσετε.
  • Οι επιλογές σας κατευθύνουν ορισμένα στοιχεία της ιστορίας.
  • Απλές αλλά διασκεδαστικές μάχες μέχρι και τέσσερα άτομα.
Μειονεκτήματα
  • Πολύ μικρή διάρκεια σε σχέση με τα προηγούμενα Dungeon Siege παιχνίδια.
  • Παράλογη οριοθέτηση συνεργασίας μέσα στο παιχνίδι.
  • Η κάμερα μπορέι να προκαλέσει πρόβλημα.
  • Ο χειρισμός και το interface του παιχνιδιού δεν είναι προσαρμοσμένα για PC.


Στοιχεία παιχνιδιού
  • Format: PC (review), PS3Xbox 360
  • Είδος: Action RPG
  • Εκδότης: Square Enix
  • Ανάπτυξη: Obsidian Entertainment
  • Παίκτες: 1-2 (Τοπικά), 2-4 (Online)
  • Απαιτήσεις: 2GB RAM, Intel Core 2 Duo 2.4Ghz, Κάρτα γραφικών 512MB, HD 4GB
  • Κυκλοφορία: 17/6/2011
  • Επίσημο Site: www.dungeonsiege.com

Πηγή: www.gamespot.com


    Dungeon Siege III - Video Review

    No comments:

    Post a Comment